antoine pesne
Antoine Pesne, född 23 maj 1683 i Paris, Frankrike, död 5 augusti 1757 i Berlin, Preussen, var en fransk målare under rokokon.
Pesne gick i lära hos sin far, målaren Thomas Pesne, samt hos Charles de la Fosse i Paris. Under åren 1705?C1710 företog han en resa i Italien och vistades huvudsakligen i Venedig, där han anslöt sig till Andrea Celesti, vars måleri tydligt påverkade Pesnes tidiga verk.
1710 kallades han av kung Fredrik I av Preussen till Berlin som hovmålare. Därefter företog han under de följande åren kortare resor till hoven i Dessau (1715), Dresden (1718), London (1723) och Paris (1724). 1733 utnämndes Pesne till ledare för konstakademin i Berlin. Han anses vara en viktig förmedlare av den franska konsten till Brandenburg-Preussen. Pesne var i huvudsak verksam som porträttmålare, men han utförde även talrika vägg- och takmålningar för Fredrik den store i de kungliga slotten.
Ett av Pesnes mest berömda konstverk är Dansösen Barbara Campanini (cirka 1745). Detta porträtt med sin lätta och schvungfulla formgivning, det spontana penseldraget och de ljusa, pastelliknande färgerna är karakteristiskt för Pesnes arbeten och för rokokon i allmänhet. På ett virtuost sätt framställer Pesne den med tygblommor dekorerade sidenklänningen. Fredrik den store uppskattade sin hovmålares berömda plein-air-porträtt och lät hänga det på en framträdande plats i sitt arbetsrum i slottet i Berlin.
Related Paintings of antoine pesne :. | Portrait of Elisabeth Christine von Braunschweig | Self portrait | Geburt Christi | Portrait of the young Friedrich II of Prussia | Frederic II de Prusse | Related Artists: Jean DescourtizFrench
19th
GALLEGO, FernandoSpanish Early Renaissance Painter, ca.1440-1507 konrad magikonrad magi(1878 to 1925),was an Estonian landscape painter. He was one of the most colour-sensitive Estonian painters of the first decades of the 20th century, and Magi works on motives of the island of Saaremaa are the first modern Estonian nature paintings.
Magi received his elementary art education from the drawing courses of the German Artisans Society of Tartu (1899?C1902.) At the same time, he was keenly engaged in theater, violin, and various sports.
Magi continued his art education as an unattached student in Saint Petersburg (1903?C1905.) In the autumn of 1907, he went to Paris. There Magi studied at a free academy. From 1908 to 1910, he lived in Norway. In 1912, Magi returned to Tartu, where he worked as an art teacher.
In Åland, he created delicate plant vignettes in the style of Art Nouveau: Kahekesi (Two together; 1908; China ink drawing). In Paris, Magi was influenced by Impressionism and Fauvism, which had a significant impact on his colours: Lilleline vali majakesega (A flower field with a little house; 1908?C1909), Norra maastik manniga (A Norwegian landscape with a pine; 1910).
From 1918, the influence of Expressionism is manifest, fostered by Mägi extreme sensitivity and emotional response to the anxious times: Puhajarv (Lake Puha); 1918?C1920), Otepaa maastik (Landscape of Otepaa; 1918?C1920). Also influenced by Expressionism are his big figure compositions Piet?? (1919), Kolgata (Golgatha; 1921).
Konrad Magi - Rannamaastik (Beach landscape)Magi new artistic period, begun on a trip to Italy, brought calmer tempers: Varemed Capril (Ruins in Capri; 1922?C1923). Along with nature pictures, he painted flowers and portraits. Magi mostly beautiful female models express the Art Nouveau ideal of beauty: Holsti (1916). In his later portraits from the 1920s, a more serious temper is expressed: Madonna (1923?C1924).
|
|
|